Lördagens blogginlägg i Alingsås Tidning

Klockan är just nu 01:00. Jag har precis kommit hem efter en sjukt bra kväll. Sjuk därför att jag i morse vaknade med sprängande huvudvärk, ont i halsen och lätt snurrig i huvudet, men samtidigt bra för att jag fick tillbringa kvällen på mitt jobb tillsammans med ungefär 270 personer. Då är det lätt att koppla bort att det bästa för en vore att ligga hemma i sängen och krya på sig. För det var en fantastisk afton.

Lovsång som nästan lyfte taket på Missionskyrkan. En predikan om nattvard som letade sig in i mig och fick mig att ännu mera förstå vad nattvarden går ut på. Jag hade efter den predikan det stora privilegiet att faktiskt få dela ut nattvard till alla dessa ungdomar. Vi delade gemenskapen med Jesus och med varandra genom att dela måltiden tillsammans.

Att vi sedan fikade ihop och fick lyssna till riktig skönsång med JTR gjorde inte kvällen direkt sämre. Många tonårshjärtan smälte när de där tre killarna började sjunga.
Det är svårt att känna sig annat än nöjd efter en sådan här kväll. Trots att jag nu såhär på natten känner hur hängig jag är till följd av huvudvärken från det där brinnande stället är jag glad över att jag fick vara med och göra denna kväll möjlig. Tillsammans med en hel drös frivilliga krafter såklart, tack för all er hjälp!

Min bön innan jag nu strax ska sova är att de ungdomar som fick möta Jesus idag ska få se tillbaks på den här kvällen som en start, en nystart eller bara en kväll där Jesus blev ännu mera konkret.

Klockan börjar närma sig 01:15 och jag borde verkligen sova.

Tack Gud för mitt jobb, de ungdomar som var på iGod ikväll och för att din kärlek aldrig tar slut. Amen!

Kommentera

