Söndagens blogginlägg i Alingsås Tidning

Detta är mitt sista inlägg i AT-bloggen. Det har varit en vecka full av jobb, men när ens jobb är att träffa ungdomar och planera en iGod-kväll för dem så är det nästan bara roligt. Hur ser kommande veckor ut då? Jo, nu går vi snart in i slutspurten av terminen. Det innebär konfaläger, scouthajk, konfirmation, dagläger och tonårsläger med allt vad det innebär. Hektiskt, många nätter hemifrån och konstant trötthet till följd av alldeles för lite sömn. Men jösses vad roligt det är.

Läger är något alldeles speciellt och inget är det andra likt. Att på det sättet få leva tillsammans med konfirmander, scouter eller tonåringar är något alldeles extra. Man kommer varandra nära, får bra samtal, delar helt enkelt livet under några dygn. Att du sedan får jaga samma personer i säng eller får säga åt dem att vara tysta under andakten tusen gånger gör egentligen inte så mycket.

Efter kommande fullspäckade lägermånader får jag några veckors välförtjänt semester innan det är dags för nästa läger. 1-9 augusti är det ett stort riksscoutläger i Loo som heter Trampolin. Flera tusen scouter kommer att samlas för att leva lägerliv under nio dagar. Ett sådant läger går ju bara inte missa!

Sedan slutar jag min tjänst i Missionskyrkan i slutet av augusti. Jag kommer att lämna över stafettpinnen till någon ny ungdomsledare som får ta över. Jag höll på att skriva att jag lämnar över ungdomarna också, men det går ju inte. Under tiden jag jobbat här har mina barn och ungdomar fått en alldeles speciell plats i mitt hjärta som jag tror att de för alltid kommer att behålla. Jag har fått lära mig så mycket av dem, från minsta söndagsskolebarn till hormonstinn tonåring.
Den här tjänsten är verkligen ett privilegium och jag är så tacksam för att Gud satte mig här i Alingsås.

I augusti är det dags för mig att ta nya vägar i livet. Jag kommer att bli en liten fru och jag ska börja plugga till förskollärare om allt går som jag tänkt. Men vi lämnar inte Alingsås, tänk att man kan bli så förälskad i en stad och i ett sammanhang. Alingsås Missionsförsamling blir inte av med oss allt för lätt.

Gud välsigne dig som följt med mig under denna vecka, och har du inte fått nog hittar du mig på http://www.annaevelina.wordpress.com eller i Missionskyrkan såklart.

En reaktion på ”Söndagens blogginlägg i Alingsås Tidning

  1. Evelina, du skriver fantastiskt bra! Viktigt och koncist, och det känns så äkta – det måste komma direkt från ditt hjärta. Tack för en veckas tankeväckande bloggande! Kram Malin Johnson

Kommentera

