Ensampyssel

Bild

Med en pysselhörna som ser ut såhär kan man tänka att det inte behöver köpas in mer material, men igår var jag tvungen att köpa på mig lite reflexgarn. Och eftersom jag var alldeles ensam hemma hela dagen igår så virkades det ett knippe reflexer.

Bild

Till denna hade jag ett lila och ett vitt bomullsgarn plus reflexgarnet. Sedan googlade jag bara på typ ”virkad blomma”. Därefter finns det en uppsjö av mönster att välja på, så det vara bara att ta i princip vilket som helst. Denna  är virkad med virknål nr. 5.
Det blev som sagt några till men dessa är redan nerpackade i kuvert för att skickas iväg till några småkompisar till mig.

Kommentera

