Skämskudde och mäkta stolthet

Vår soffa behövde nya kuddar och då passade jag på att göra en sak jag tänkt på länge. Min man uttrycker ofta att han skäms och tycker saker och personer på tv är jobbiga, klart han behöver en skämskudde. Kuddarna är sydda av ett loppisfyndat påslakan och skämskudden är broderad med virkgarn i bomull. Jag är supernöjd och kuddarna gör sig bra i vår 50-talssoffa.

Bild

Idag är jag även stolt över att ha skickat iväg två paket med vimplar som jag sålt och så ska jag lämna över ännu ett paket på torsdag. Det kändes nervöst och ängsligt att lägga ut saker jag sytt till försäljning. Att inte veta om någon ens skulle vilja köpa det jag gjort. Men det har ju börjat bra och framöver lär det komma ut fler alster till försäljning här på bloggen.

Kommentera

