Bebisfilt

Det senaste tillskottet bland mina kompisar har min föredetta kollega och hennes man stått för.
Minstingen heter Harald och inför att han skulle födas hade jag sett att Kungen & Majkis gjort en så himmelens fin bebisfilt.
Jag blev så inspirerad och sugen på att testa att virka något i det vågiga mönstret och då skulle ju Harald födas så lägligt.
Bild

Filten är virkad i Hemtex’s bomullsgarn med virknål 3,5. Filten blev ca 80x100cm vilket är aningens större än en standard bebisfilt men det innebär ju bara att den kommer att kunna användas längre. HÄR finns instruktionsvideon för hur mönstret fungerar.

Bild

Jag har även beställt nya märkband som denna gång borde vara snygga att sy fast på maskin. Mina tidigare var endast snygga att sy fast för hand vilket ju är ganska tidskrävande. Så jag hoppas på bättre lycka denna gången.

Kommentera

