Att lära sig sticka del 2

Efter att ha fått smak för det här med stickning ville jag ge mig på ett lite större projekt.
Jag ramlade över en beskrivning på en sittpuff på Panduros inspirationssidor

Så jag beställde tre Hooked Spagetti-nystan i grått. Det som är så bra med Hooked Spagetti är att det är gjort av spillprodukter från textilindustrin, miljövänligt! Tråkigt är då bara att det är svårt att få tag på flera likadana nystan. Så garnet i min sittpuff är av varierande tygtyp och varierande tjocklek. Lite synd, men så är det. Jag har lärt mig att det är bättre att köpa sådant garn i butik för att själv kunna jämföra nystanen om man ska köpa fler än ett.

Hursomhelst är puffen rätstickad med stickor tolv, det gick åt tre stycken nystan á 120 m.
Det tog förvånansvärt kort tid att sticka den och det är ju väldigt roligt att se resultat snabbt.
Puffen är stoppad med fyra stycken av IKEA:s billigaste täcken som kostade typ 25 spänn styck.
Den sammanlagda summan för puffen är ca 400 kronor.

DSC_0297

Kommentera

