Föreläsningsvirkning

Insåg efter nästan ett år på universitetet att jag lyssnar mycket bättre på föreläsningarna om jag virkar under tiden.
Så några rutor som senare blev denna kudde fick bli livets första föreläsningsvirkning.

DSC_0304

 

 

 

 

 

 

 

Den består av 72 granny wheel-rutor. Virkade i Hemtex’s bomullsgarn med virknål 3. De är roliga att virka men själva ihopvirkningen av rutorna är ju dödstråkigt. Så det lilla hopvirkningsprojektet tog nog två veckor, men väl värt det eftersom kudden blev en kul färgklick i vår gröna soffa.

DSC_0301

 

 

 

 

 

 

Jag tyckte att kudden skulle få sällskap i soffan och påbörjade ännu en kudde, men denna gång endast bestående av två stycken vanliga mormorsrutor. Det lila garnet var slut, både här hemma och i butik, så jag fick använda mig av lite andra färger till den. Men tycker ändå att de matchar ganska bra ändå.

DSC_0307

 

Kommentera

