Virknålsfodral

Efter att ha sett virknålsfodral på diverse ställen bestämde jag mig för att göra ett själv. Det kändes också som ett bra projekt för att lära sig sy kantband vilket jag inte gjort tidigare.
Fodralet blev lite snett, troligen till följd av att jag inte var speciellt noggrann när jag klippte till tygbitarna. Detta ska i framtiden rådas bot på då jag på vår ettåriga bröllopsdag fick en skärmatta, linjal och skärkniv av min älskade make.

IMG_0272.JPG

IMG_0274.JPG

Jag utgick från det här mönstret när jag sydde mitt fodral.

Kommentera

