Stickamera och Dödergöks Knit-a-long

Jag har länge avundats alla de som stickar sina egna koftor. Min dröm är att kunna sticka mina egna koftor med den där perfekta längden som passar utmärkt till klänning. Problemet har ju dock alltid varit att jag är relativt dålig på stickning som inte bara har med räta och aviga maskor att göra. Ökningar och minskningar har jag aldrig gett mig på, tills i våras. Då började jag på min allra första sjal, och den blev väl kanske inte den allra bästa, men i alla fall såpass bra att jag haft den på mig ute bland folk.

I veckan läste jag på instagram om Stickamera och Dödergöks Knit-a-long som kommer att vara en uppifrån och ned-kofta. Jag kände direkt att om jag nu vill lära mig att sticka koftor, varför inte börja nu?

Så på måndag startar detta äventyrsprojekt och jag ser mycket fram emot detta, och det ska baske mig bli en kofta utav det hela i slutändan. Det lovar jag härmed på heder och samvete.

IMG_0303.JPG

Jag har troligtvis lovat för mycket med det här, men det blir ett äventyr och en utmaning!

Kommentera

