Lucka 1: En dag jag aldrig glömmer.

Jag tänker vara med i Emily Dahls julkalender i år. Kanske kommer det upp bilder varje dag, kanske inte.

Dagens lucka handlar, som rubriken säger, om en dag från det gångna året som jag aldrig kommer att glömma.

IMG_2340.JPG

Denna bild tog jag en dag i augusti på den vackra ön Sao Miguel som tillhör Azorerna. Vi var där i två veckor på bröllopsresa, typ ett år i efter bröllopet.
Bilden föreställer en vulkankrater där sjön (sjöarna) i den kallas Tvillingsjöarna. Vi var ute och vandrade längs kanten på kratern, med Tvillingsjöarna nedanför oss på ena sidan och ett stup rakt ner mot Atlanten på andra sidan.
Jag har nog aldrig tidigare upplevt en sådan storslagen naturupplevelse och kände en enorm tacksamhet över att vi hade möjlighet att åka på en sådan resa där vi kunde uppleva något sådant här.

Kommentera

