Lucka 3: Någon jag älskat i år

DSC_0277

Min älskade man. I måndags hade vi varit tillsammans i åtta år. Det är nästan en tredjedel av mitt liv. Varje dag uppmuntrar han mig, säger till mig att jag är vacker och låter mig alltid veta att det är vi två, sedan den där decemberdagen när jag han var ung och jag var yngre.

Jag är som lyckligast när vi leker modern dans, hittar på nya steg och sedan rasar ihop i skrattkramper på golvet. Hans min när jag fuldansar sådär så att han låtsasskäms för mig. Hur han ser ut när han sover och när han vaknar. När han skrattar hjärtligt åt saker, det ljudet räcker för att liva upp vad som helst. Hans kyssar kan fortfarande få mig knäsvag.

Varje dag väljer jag honom, inte för att jag måste utan för att jag vill och för att mina känslor för honom inte ger mig något annat val. För att jag tror att ett liv tillsammans med honom är det som är tänkt för mig, för att när vi stod där framme i vår kyrka kändes ”ja” som det enklaste ordet på jorden.  IMG_3112

Detta är den tredje luckan i Emily Dahls julkalender.

2 reaktioner på ”Lucka 3: Någon jag älskat i år

Kommentera

