Lucka 8: En bild som bäst beskriver min vardag

IMG_2605.JPG

Tåg, jag åker så mycket tåg. Ibland har jag tur så att det passar att ta Tågabs vackra tåg som bilden visar. Men oftast åker jag ett trist och tråkigt pendeltåg.
Jag kan dock säga att jag lär mig en massa saker när jag åker tåg. Jag lyssnar på massvis av podcasts. Vissa för att lära mig något, vissa för det njutbara i att höra kloka människor tala med varandra, vissa bara av ren underhållning och vissa bara för att stänga ute världen (läs ljud från störiga medresenärer).
Det är ganska njutbart att åka tåg och jag inser att när jag inte gjort det på ett tag så saknar jag det. Fast det är klart, jag hade aldrig tackat nej till att bara kunna hoppa upp på cykeln och cykla till skolan.

Kommentera

