Den första klänningen till någon annan

  
Jag har aldrig tidigare sytt en klänning till någon annan och den här påbörjades för ett år sedan. Min svärmor fick tyget av oss i födelsedagspresent förra året men lov om att jag skulle sy en klänning till henne i det. Hon fyllde år igen nu i förra veckan och den var fortfarande inte klar. Så nu har jag sytt klart den och insett att jag inte är så bra på att hålla sömnadsdeadlines, jag tror jag mestadels ska sy på lust framöver. Det blir roligast så. Igår fick svärmor i alla fall klänningen i superförsenad present och jag hoppas att den faller henne i smaken. Jag är i varje fall väldigt nöjd med denna första klänningen och hoppas att jag snart kan få tid att sy en till mig själv. 

Kommentera

